06.04.2022

FAQ - Vanliga frågor

FAQ

Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren om Synergybus. Om du har andra frågor eller funderingar kan du alltid vända dig till vår kundtjänst eller vår chatt som du hittar längst ner på hemsidan.

Vad kostar det att använda Synergybus?

Att ansluta sig till Synergybus, och att använda tjänsten kostar ingenting. Vi tar endast ut en provision för dem offerter ni vinner.

Varifrån kommer offertförfrågningarna?

Beställande kunder skickar sin offertförfrågan via Bokabuss.nu som är en webbplats som marknadsförs av Aittakoodi Oy.

Kan andra se vilka priser jag erbjuder?

Priserna du anger i offerterna visas endast för den kund som begärt offert.

Är det någon uppsägningstid?

Uppsägningstiden för tillsvidareavtal är 1 månad. Du kan enkelt välja att avsluta ert konto om situationen förändras genom att skicka ett mail till vår kundservice.

Hur får jag reda på nya offertförfrågningar?

Tjänsten skickar automatiskt information om nya offertförfrågningar till din e-post varje dag klockan 09.00.

Hur bokar kunden en körning?

När kunden valt att gå vidare med er offert för resan, får ni kundens kontaktuppgifter och ni kan därmed kontakta kunden direkt. Bokning och överenskommelse om detaljerna i körningen sker mellan kunden och er som operatören.

Vad händer om kunden avbokar resan?

Ifall kunden skulle avboka resan och ni har blivit fakturerade för provisionen, kommer det dras av på er kommande faktura, alternativt skapar vi en återbetalning.

Hur får jag betalt för en körning?

Alla transaktioner sker mellan kund och trafikoperatör. Det är upp till er att bestämma om ni vill fakturera för körningen i efterhand eller begära förskottsbetalning.

Hur lång tid har vi på oss att lämna offert?

När det kommer in en offertförfrågan, har kunden också lämnat en tidsgräns för mottagande av offert. När tidsgränsen är passerad så försvinner förfrågan från Synergybus. Därför är det viktigt att ha en överblick och prioritera dem som ligger närmast aktuell deadline.

Vilka uppgifter ser jag om beställande kunder?

I samband med offertförfrågan ser du också vilken kundgrupp kunden tillhör. Det kan exempelvis vara privatperson, företag, idrottsförening, kommun, församling eller annat. När kunden har bekräftat din offert som vinnande bud får du kundens telefonnummer och e-postadress.

Kundservice

Vår kundtjänst på Synergybus.nu har telefontid på vardagar mellan kl 9.00-12.00. Du kan också skicka ett mail till info@synergybuss.se eller använda vår chatt som du hittar längst ner på hemsidan vid kontaktuppgifter.

Tillbaka

Gå med redan i dag

Nya kunder väntar! Vi har 53 öppna offertförfrågningar som väntar på din offert.

GÅ MED